:: mumu** ::

Wednesday, January 12, 2011

novel yg membuat aku menitik air mata saban waktu

extractEd bai cik Qu D'touch sEkitar 11:00 AM
 

Kehadiran sunan buat aku dilambung kerinduan.. bait kata-katanya umpama air yg tenang, tenang yg mendamaikan secebis hati.. iman takwanya melebihi segala. Walau di landa jerih payah, walau diduga dengan dugaan yg berat, hatinya sentiasa tunduk dan redha.. tatkala, cinta sang ratna menggamit jiwa dan nalurinya sebagai lelaki tp onak dan duri sentiasa menanti, cintanya terlebih dahulu menghadap illahi.. sunan merindui si isteri.. cintanya luar biasa, cinta seorang hamba, cinta seorang anak, cinta seorang suami, cinta seorang manusia.. ia CINTA SUFI..   


  

Seharian menelek CINTA SUFI karya Ramlee Awang Murshid.. the killer novel, the one of  thiller novel  satu-satunye ade kt m'sia neh yg bisa membuatkan aku menjiwai jalan ceritanya,

Ya Allah, terasa aura laksamana sunan menyirap ke hulu hati. Suci hatinya tak de sape dapat miliki.. walaupun sunan x wujud dihadapan aku, aku tetap syg dan mencintai LAKSAMANA SUNAN. Bunyik cam org giler je.. tp hakikatnye, mmg aku giler pon. Bkn gile x siuman, tp terkedu dengan ketabahan jiwanya, sentiasa berjuang di jalan Allah, sentiasa menawarkan kebaikan dahulu, wlupun dihadapnnya musuh paling nyata.

Dah 4 novel rentetan dari cerita Bagaikan puteri sampailah ke Cinta Sufi.. tak pernah x buat aku menitik air mata.. huu~  bukanla taksub keh, tp terharu.. bile bace ase cam kne pukau! Subhanallah~   

Tp aku nak salute penulis die neh.. ayat hencik sangat puitis, mesti hencik sangat romantic kan? Motip sangat.. =)  saya sebagai fan setia hencik, saya berbangga sebab, hencik dpt mempesonakan rmi pembaca dengan hasil tulisan hencik neh  tak terkecuali sye sendiri yg mmg da terpaut ngn watak tu.. hencik jgn mara keht tp saye bangge hencik.. bangge sangt! Meletakkan suatu hasil pembacaan sempurna, yg melibatkan duniawi dan ukhrawi, serta ade unsur2 cinta yg mungkin x kan ada zaman skng.. cinta yg sesuci sebersih cinta sufi.. cinta hakiki sekekal cinta abadi..

Tak sabar nak tunggu sambungannya dan setiap keluaran novel hencik.
M00d:: teruje!

Footnote~ anugerah Allah bagi cukup tak ternilai.. ‘dia’ satu dalam seribu~

0 kumen ~kumen:

Post a Comment

 

CIK QU D'TOUCH Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting