:: mumu** ::

Saturday, October 30, 2010

wind0w + S0pinG

extractEd bai cik Qu D'touch sEkitar 3:48 PM 0 kumen ~kumen



dadEq somel sanat!
aqu yg nak bersiap2 pi sopinG....
uiK... MUNGGIL plak aqu tgk bibir sendiri.. =p
pink lagik.. hsil dari mix kaler liptik n sheercaler lipbam..
 tampak berseri an?
oke~ dlm kUl 11 td gerak ngn acik aqu pi s0ping kt depan umah aku jee..
kt careforE Yg baru xbaru juga laa buka..
before dis, planning pi jusc0 bukit tinggi, tp xkesampaian. sbb acik de hal ngn mmber2 dye n nak melepak2 jg soping2 jendela kt situ.. tp aku xkisah sgt sbb kt carf0re tuh de wotseN, s0 nak cari barang makeup tu sume c0mplete kt wotsen,.
mmm~~  alang2 kalu da kad atm mama mmg de kt tgn aku cm nak gne tuk berfoye2 lak an..memandangkan dah bebulan aku xlepaskan gian aku neh.. 
mne tahan der.. tgk kas0t ( tp td tgk pun xcantekk) baju lagi... kaen ela lagik..mcam murah plak bile ditinjau-tinjau.. at last! aku beli sume tuhhhh.... hahahaha...yesssah!!

 TADDAAAA~~
santek tak??? aqu rembat dua sekali.. tamak bia berpade2, sekali da tamak mmg teruje..
hoho.. ade sale lak kt nag0yang tuh,, pe lgik bergoyang2laa aku kesukaan, semeter 12.90 lepas t0lk 20% aku dpt dalm 10 hengget lebehlaa.. mahal ker?? hmm wateverlaa an.. aqu da selamat beli.. biar mahal asalkan berkualiti, sbb nak pakainya berkali2.. bukannye jenis pakai buang cam pampers bayi oke~ =p




blusher yG mmbuatkan pipi aqu mngebu-gebu..
~terai jenama IN2IT..kaler dye sgt menarik.. 
agak berpuas hati!



~ maybeline NY - cLEAR sm00th extra shinE p0wer foundatioN
~ IN2IT - blUsher 4 in 1 
~ maybEline NY - Angelfit flawLEsS affinity 2 way cakE foundatI0n



blaous cecah lutut tnpe lengan..
hehe~ menyeksi kn diri ..


notakaki~ hasil hasil titik pel0h aku sendiri setelah sebulan lebeh memerapkan diri    dalam umah tnpe merendek kemane2.. PHYSCO doe! tp berbaloi-baloi bile dapat memuaskan hati sendiri.. cam legaaaa ~~ maceh mama!! XOXOX


Friday, October 29, 2010

Lotus Cars

extractEd bai cik Qu D'touch sEkitar 2:42 AM 0 kumen ~kumen




 l0tus elise~
wan of my febret car =)



footnote~  juz t0k cuci mate kpde yG meminati l0tus car leh clic pde link  di atas..atau clic dis carscoop.blogspot.com...
selamat mencuci ! enjoy!




Thursday, October 28, 2010

pEnyakit !

extractEd bai cik Qu D'touch sEkitar 11:08 PM 0 kumen ~kumen







lol.
buaSir attacked!!



moral ~ jgn MENERAN terlalU lame..... padah nnt tuanhambE..(-_-'')
 

akU dan dia ~~

extractEd bai cik Qu D'touch sEkitar 6:05 PM 0 kumen ~kumen
' tiada apa lagi yG b0leh menguatkan hubungan kita selain kepercayaan antara kite syg,
sebab duGaan itu sentiasa ada,kalau bukan fakt0 orG kEtiga berkemungkinan
sesuatu kEadaan itu pun b0leh meretakkan hubungan kitE.. bUkan senang bilE sudah melibatkan 
Perasaan nie kan? tp..... bila ngn kamo syg, terasa kitE berdua b0lehkekal lama..
tak tawu laa kenapa terasa yakin sagt yG kamo akan jadi istEri abg nnt....keserasian dan kasih sayang itu mnyebabkan abg ndak memiliki kamoo syg..bukan untuk becinta bukan untuk bercouple tp 
tuk jadi ibu pade ank2 kite nnt.. abg nak biarlaa kamo seorang yG akan jdi besfwenz abg
sampai bile2 walaupun anak- anak kite dah besar syg.. abg nak kite cmnie.."
setiap butir bicaranya buat aku terpana, bukan sebab aku jatuh cinta.. kerana 
apa yG aku cari dah jelas di depan mata, cume kdG2 perasaan d0lu masih
berlegar2 dlam ruang minda aku..tak0t it can happen again... ~~ kelmarin, terasa senang mngungkap syG..belum tahu pucuk pangkal hatinya dulu, aku snG2 terima dia.. walhal aku tawu hatinya maseh terlekat pde yG lama..kelmarin, telah aku beri seGala.. snGnya 
mmberi kepercayaan, telusnya dlm menyayangi sampai satu masa aku terasa dialaa
milik aqu, diala yg akan bhagia kan aku.. tp langit tu x sentiasa cerah an?

teraSa dib0doh kan.. 
terasa diguna pakai.. jijik rase bile pndang diri sendiri.. =(
knp dugaan aku berat yG amat aq tanggung..
lepaS kecewa,
diduga aku dgn kEsakitan,
sakit,
sakit, 
DAN 
sakit....


jiwa makin tertEkan, tp cmne kekuatan tuh ade maseh lG menahan..
hati makin dihiriS-hIris.. darah sentiasa mengalir..
tp, kudrat maseh bantU tuk aku kuat hadapi..
sendiri ubat luka,
sendiri pujuk hati..
sendiri belai jiwa..
buat aq senanG MENYENDIRI..

lbey sng senyap..
biar sume lenyap
lbey sng lyn perasaan
dri menanggung jg menahan..
suka dan perit, bahgia juga sengsara
suda jdi adat bercinta
bila putus berendam airmata..


tp itu cerita dulu, cerita yG bnyak bg aku pengajaran dalam memilih pasangan hidup, tp aku redha dn cuba buang tuk kekechewaan tu tak berpanjagan, d0a aku sem0ga dia kecapi kebahgiaan dia dgn pasangan..aminnn~~,.. bet0l laa apa yG 'dia' kata k0nsep ADA JODOH ADELAH... da xb0leh diguna pakai.. j0d0h xkan dataG sendiri kalu kita x cari, cInta xkan datNG berg0lek kalau kita tak bEri.. mmg rumit bile da bercerite pasal hidup dan mati.. tp akan jdi senang bila kita yG hadapi.. itu nama kehidupan.. kehidupan yG seiring dengan pengalaman itu adalah IlmU pErjalanan.. tak ade ilmU xlayak nak dipanggil guru.. tak ade guru cmne nk berkembangnya Ilmu.. =)

hampir sebulan perkenalan, dah wujud pucuk keserasian.. tp maseh putik untuk melahirkan syg.. maseh baru untuk lafazkan.. tp ckuplaa sekadar aku n dia tawu, kami ade peluang tuk pupukkan rasa syg itu besama.. kami akan cuba., cepat atau lambat itu kerja Allah.. aku dan dia hanya merancanG.. keserasian itu mmbuatkan aku senanG berk0ngsi, keserasian juga membuatkan dia yakin aku orang yG akan bahagiakannya.. ini kali pertama, aku rasa flow or perjalanan perkenalan aku dan dia agak lambat.. dan kami sgt2 berhati2 tuk tuturkan sesuatu yG melibatkan perasaan.. mybe de hikmah aku ditemukan pade saat aku getir melawan rasa hati dan sakit.. walaupun hakikat aku senang sendiri, tp sebenarnya aku tersangat sUnyi..

aku berharap m0ga aku dan dia di beri kesabaran dalam mengenali diri masing2.. aku berharap aku dan dia akan diberi kesempatan tuk bina mahliGai seperti pasangan laen.. kerna aku mahu dia BAKAL SUAMIKU menemani aku saat susah dn senanG dn kekal dij0dohkan hingga kesyurga.. aku hanya se0rang wanita yg berangan dlm hatinya, tuk diberi se0rang teman yg bernama Suami.... 


dadEq akan tggu saat abg ungkapkan 'itu'.. ungkapan yg ikhlas dari zahirnya,serta iklas dari lubuk batin abg.. bukan kerna terpaksa, bukan kerna fakt0r usia kita, bukan kerna abg simpati... tp seikhlasnya hubungan yG kita bina ni atas dasar dan niat kerana Allah. deq perlukan abg tuk jd pelengkap idup dadeq..  =)


notakaki ~ aku mau dia kekal jd milik aqu ya Allah ~~~


Wednesday, October 27, 2010

alaMi kelaINAnnya

extractEd bai cik Qu D'touch sEkitar 7:14 PM 0 kumen ~kumen
kurus I
baju kakak aku~
masa :minggU lepas

 
kurus II
baju jubah adEk aqu.. ni gemuk cikit
masa : time raye, sebulan lepas


 kesimpulannya, sume baju aqu pakai da muat.. dari xxxl ke xxl
turun ke xl and teros maintain ke L....
lani damuat M DAN S!!

saiz pinGGang pluS pungg0ng cecah 36 ke 37..
lani tnpa sEGan dan silu 29 ke 27 ???
TAK DE MASALAH PHUNNN....




(THUMBZUP!)



notakaki~  sajE nk tunjuk kekurusan yG ado... hee~~ 

cikGu v0kal pUn 0ke jugE

extractEd bai cik Qu D'touch sEkitar 6:49 PM 0 kumen ~kumen
tak dapat jadi artis pun xpe
cIkgu v0kal pUn okek~~
d0lu d0lu jadi v0kaliS sek0lah an...
lani dijEmput tuk bg tipS vokal, pErtuturan dan ucapan 
dalam bEngkel v0kal..
mne la tawu s0k2 dijEmput pi okestra RTM tuk wat show
ke an??
tak mustahil ~~
b0leh jadi~ =p
f0llow de fl0w




  ( fEEling sal0ma )

formspring.me

extractEd bai cik Qu D'touch sEkitar 3:17 AM 0 kumen ~kumen
Ask me anything http://formspring.me/dadeQ21

Tuesday, October 26, 2010

kawEn kawEn ~~

extractEd bai cik Qu D'touch sEkitar 10:56 PM 0 kumen ~kumen
( ni namenye jurunikahtan.. 2 in 1 )


" Dalam hal isu kahwin kali ini, barangkali melalui pengalaman saya bekerja… sudah banyak manusia manusia yang saya temui tidak sealiran dengan pemikiran saya iaitu kahwin awal satu tragedi. Pemahaman saya mudah, lelaki diharuskan kahwin lewat agar matang dan dapat mengimbangi kematangan wanita, manakala wanita haruslah kahwin awal selaras dengan kematangan dan juga ketuaan mereka yang mendesak " (ye perempuan cepat tua, sebab itu mereka selalu tampal sesuatu dimuka, manakala lelaki cukuplah dengan wudhu yang memberikan NUR! :p~).



~ tang bertampal tuh hakikat semuljadilaa bang... namenye pmpn.. nak kan kecantikan.. tuk sape??? suami juga.. tp kalu i xdelaa bertampal tuh tebal sgt... simple simple suda.. jnji laki aku kte aq cumel... n sentiase nak pndang aqu je oke.. hahahah... 

~ sebut pasal kawen awl neh... rasa-rasa cam da bau-bau nasi minyak kakak aqu plak an.. alhamdulilah, d0a-doakan semuga ape yg dirancanG berjalan dengan lancar... lagipun dorag da lme  sgt bercinta.. dengan lain makna WAJIB MENUNAIKAN KEWAJIPAN YG SEMEMANGNYA WAJIB... xnk 0rg duk ngate, kite nikah kan je.. jd langkah nak kemana2 tuh dah dengan suami kan?? betul tak?.. mama abah pun tak payah nak risau2.. walaupun masing2 still belajar tak ade kerja tetap.. tp rezeki Allah tuh ade kat mana-mana kan.. biarlaa d0rang belajar hidup berumahtangga..

~ alkisahnya, aqu jdi 0rg tengah... aqu adik dye kan... kalu dye xgtawu pe kehendak dye.. lenggok gaya tuh da bg isyarat yg sememangnya d0rang neh nak kawen... tak salahla langkah aqu kemukakan pers0alan tentang kahwin.. masing2 takut n malu nak gtawu 0rang tua hasrat dihati.. bende baik kan. ape lak yG nak dimalukan.. bukannye salah disisi islam.. daripada menambahkan d0sa yg dah sedia ada.. pe kata kita bina masjid mempelai untuk meraikan bersatu dan terijabqabunya mereka neh...

~ aqu t0mpang heppy tuk kakak and abg syar... <3<3 tak ada aral melintang.. we G0 ahead wit 0ur next m0ve!! 



notakaki~ da bepikir-pikir nak wat bju... hehehe... lalalalala ~~~~

Monday, October 25, 2010

kiriMan mESsaGe dari adEk lElaki kU ~

extractEd bai cik Qu D'touch sEkitar 9:51 PM 0 kumen ~kumen
bip--- bip---

( messAge REceived)

kakaNda...
d0akan adindamU ini..
dipermUdahkan sEgala urusaNnya..
dan tErangkanlah hatinya menErima seGala ilmU tuhan..
adinda mEm0h0n maaf,
andainya tidaK dapat mEnempa kEjayaaN dUnia.
dan mudah mUdahan ber0leh kejayaan di akhirat..

kakaNda..
adinda bErtuah memiliki kakaNda berdUa..
berjihad dimedan peranG dunia selagi nyawa dikanDung badaN..
kAkandaku..
maafkaN adinda sEkiranya ada mEmbuatkan air-air permata  jERNIH
menitis kE bumi 
kerana pERbuatan adinda selama BerGelar adik hinggalah sekarang..
maafkan dan rEstuilah adinda..

luahan yG tuluS  dan ikhlas,
dari hati yG betul-betul tawadhuk..
dari se0rang anak yG bernama
AHMAD DARAWI MUSTAFA

~ untuk insan yG mulia disisi RABBI. iaitu.. KAKANDAKU ~


notakaki~ (menangiS) terima kasih ya illahi.. Kau kurnia saudara2 yg penuh dengan kasihnya.. penuh dengan sygnya.. eratnya kami adik beradik.. kerna keciknya kami ditatang diulik dengan jalinan ikatan abadi.. pabila dewasanya kami jalinannya kami semai dalam hati.. mudah mudahan ikatannya kukuh xmudah terlerai mati...

bukaN tak maU, tp xtaWu..

extractEd bai cik Qu D'touch sEkitar 2:31 PM 0 kumen ~kumen

mama kate luahkan ape yg dipendam.. jgn simpan-simpan..
hurmm.. cmne nk luah kalu dri dlu sampai sekarang xde sape nak trime ape yg 0rg kate.. 
mama, org bukan cam kakak, yg xpandai nk simpan rahsie, ape2 je kakak akn bgtahu mama o abah.. sbb tu mama bg kepercayaan lebih kt kakak bebanding 0rg.. tp org xde ckp pape pun mama, selama hampir 21 tahun org pendam , org simpan.. org xpenah berkire mama, pe yg org buat ikhlas tuk mama n abah.. tuk senangkan ati mama n abah.. tp dlm org nk senangkan mama abah, xde org pun nmpak pe yg org buat. kenapa buruk org yg mama abah nmpak, knp ? xde yg baik ke kt org neh? setiap yg berlaku pde org jdi pers0alan..buat org sentiasa pikir .pikir n pikir . org nk luah kt sape mama? kt kawan? time tuh org xde kawan pun.. kwn2 sume kt sekolah.. nk luah kt mmbe pmpn?? xde sape nk dgr ma.. xde pun.. nk luah kt mmbe lelaki?? mama xske kn? mama bg warning jgn dekt pun ngn kaum adam neh.. sbb mama malu ngn kawan2 mama tgk anak ustazah neh dok lepak2 ngn lelaki.. hurmm..
mama ase ngn sape org ptut luah??.. sampai skng pun x terkeluar kn ma? sampai skng pun masih lg kt dlm pala otak org.. so. org decide, 0rg biakan je.. bile de msalh org lebih senang diam buat sumtin' yg buleh relaxkan pala otak org dr pikir mende2 tuh..

byk sebenarnye yg disimpan.. 
terlampau byk yg dipendam..
setiapnya sgt pedih bile nk keluarkan..
terasa membengkak.. kerana xpenah terluah.
seperti jd makanan hati.. makanan hati supaya ia bertambah sakit..
seperti jd makanan jiwa.. makanan jiwa supaya ia bertambah parah..

mama, selagi Allah jdi sandaran tuk org merintih, tuk org meminta..
selgi tulaa, ia akn kekal jd rahsia.. 
selagi diberi kekuatan tuk menahan.. selgi tulaa ia akan ditelan..
biarlah sepahit hempedu yg dirasa.. sampai masa manisnya akan jelma..
biarlah diduga sakit yg melarat, biarlah diberi ujian yg berat..
akan org terima selgi ada kudrat..

notakaki~ syg mama abah pada org, tula kekuatan diri sebenar.. luv u mama abah!!

Sunday, October 24, 2010

QuotE

extractEd bai cik Qu D'touch sEkitar 10:49 PM 0 kumen ~kumen


n0 mattEr h0w dEep a stUdy y0u MakE. 
whAt y0u rEally havE t0 rely 0n is your 0wn intuiti0N
and when it comes down to it, 
you rEally d0n’t knoW what’S goinG t0 happEn until y0U d0 it.


 n0te : pEmbakar semangat ketika jatUh, pemberi kekUatan ketika lEmah..

Saturday, October 23, 2010

aQu sErik!

extractEd bai cik Qu D'touch sEkitar 4:43 PM 0 kumen ~kumen

sy sy0rkan awk pegi jmpe
pakar pSikiatriK....
AQU bukan gile... tp posibbltY tuk mencapai tahap kegilaan 
tu adE. mybE pala 0tak aq da tErlampaU sarat ngn mslh-mslh yG aqu xmmpU
nak luahkaN..tp kUdrat aqu masih lgi menahan,mmpU lg bertahaN.. selaGI adE
daya aqu akaN tahan.. 

bukaN xnak meluahkan.. tP serik.
tErasa diremeh-rEmehkan perkara-perkara yG aqu keluarkaN..aqU lUahkn.
ckupla aqu rse xdiharGai..
ckupla aqu dipErgunakan ..
ckupla aqu disakiti..
aqu dah sErik !  

Wednesday, October 20, 2010

m0K ayE ibUayam

extractEd bai cik Qu D'touch sEkitar 9:26 PM 0 kumen ~kumen
(ini bUkan kjadian yG sebenarnye)
 
 
 
 
sadiS! 
terkEjut!
trauMa! 

keNa hambat ngn m0k ayE nehh.
bEkenG laa mu nehh!!
nIat nak sapu jer nok.. sbb k0 laa, ske mengharubirukan halaman umah aqu.. 
jgnlaa nk perasan aqu nk culik ank2 ko tuhh..
tak0t k0t.. ngee~~


notakaki :  awaS!  KAWASAN LARANGAN, hanya ibU2 ayam sahaja yg dIbenarkaN..

Monday, October 18, 2010

sentIaSa suamSuam paNaS

extractEd bai cik Qu D'touch sEkitar 6:19 PM 3 kumen ~kumen
sekadaR cucI2 mata.. joM kite tErjah mereKa merEka ni..


merEka ni sodiki-sodiki sebumbUnG, sebILik, sekElas, sekatiL, seGado dan
seWaktu denGannya. dri kaNan tuh kembar aQu dada, sebelah yg ciut somel tuh
,aQu, wanita santek berbaJu biru tUh, fatiN and the last copeQ yg kurus yg kini
sedanGberbahagia, pEja.. mereka2 ini org yg penting dlm hidup aq
yg mnjadikan life aqu bertambah lifesss...selama 3 taun until now kami 
maseh beramaSmesra.. lebiU korang! kePit rapat2!!.. hehe




woahhh, sejok der aIr neh.. sampei naEk kejanG kakI aQu kalu mendekatkan diri disitu,
alkisahnya doraNg memang GILa! doranG neh mmG SENGET!  dorang juGa sangat MENTAL! 
dengan2 aQu sekali JIwa, tuh tenGok je pon hampir2 nak SEWEL 
kalu aQu join sEkali kompem! masuk aIr..hahaha..
neXt!!


sweet kan doranG neh.. mke nampak cam Ganaz
tp sume JIwa-jiwa plus jawa-JaWa k.. adess!
tp korNg mmG hav0c! lebiU juGa kt k0rang!! ( eh? b0leh kE??)
- arel
- ty0ng
- kiSmiss (??)
- tIkus
- wak
-aCap
(celah mane plak sejarah name deme neh? sgt2 plbagai)  =)



Gadis-gadiS sungai ika juga miNa,
sikecik yG dibuli oleh para para buaye jadiaN.
ish! sangat saDis.. f0bia gile aqu..pe tidaknye dah mcam perogolberSiri dikejarnya si kecik toh.. 
(tak bleh byg) huhuhu..


si kachak gilaan GadiS juga janda2 kEsepian




uuuuuu.. terinGAt kt aQU r tuh,hikhik (motip??) =)





muke kachak, ckup aSet tapI sayanG iSap okok pakai idunG..
sIannn... ( matik aQ kalu mamat neh taW..hekhekhek)
okek okek.. nExt plez!




abGmu.. sowi aQu tak sEmpat nak eDit r jerawat ko
hekhekhek..
haDi aka dIn0 nin0 aka abG aqu yg diimport dri bangladeSh,huhu
camno r kak ipaR kate ko Ensem bang?? 



p/s  harGai org yg sentiasa beraDa di sisi kita.. sayanGi org yg sentiasa s0kong kite bukan yg InGin amik keSempatan semata-mata.. 'mereka-merEka yg ikhlas menJalinkan sUatu ikataN'


tuNtaS II

extractEd bai cik Qu D'touch sEkitar 3:55 PM 0 kumen ~kumen
cIptanya haWa setelah wujudnya adaM
alkisah insan membuka JalaN
lumrah yg b'naMa suamI diganding bErsama saNg isteri

damba iSteri pada raja dihati
raja yG digelar pembimbinG ke syurga
raja ditabal memimpin ke jalaN agaMa
hanya dia Suami, hanYa dia sahabat, hanya dia pendengar keluhan si pemaIsuri

ya ALLAH, 
aku panjatkaN d0a moGa merasaI nIkmatnya perkahWinan
satU jalinan yG dimeterai saTU perjanjiAn
kerNa hidup mati hanya KetentUan Mu TUHAN
satUkan dua perasaaN pada satU tujuan
ijabQabulkan jiWa dengan saTU ikatan
pintakU diberikan sayang
rayuKU dicambahkaN rinDu
d0aku dikurNiakan cinta
saat ketiganya terkuMpul menjadi SatU
kan menjadi benih tUk semaian tapaknya
ia dijaGa
diSiram dengaN keindahan zikir yG membasah
ia dibaJa denGan mERdu alunaN tilawah.

tatkala sampai masa ia sempuRNA
ku terasa debar di dada disampinG ku menadah tangan
airmata mengalir keluar tanda kegembiraan 
sempat ku titipkan d0a
celiknya dia melihat dUnia
Kau pelihara perjalaNan hidupnya
Kau bentenGkan dirinya dari ancaman 'musuh' yg ditabal akan menyesatkan Umat maNusia
supaya ingataNnya tidak lupa akaN b0nda yg bersusah payah melahirkannya
memoriNYa tidak lekang akan ayahanda yg mendidiKnya menJadi insan bergUna
juga seNnantiasa merinduI akan TUHANNYA,
ya rabbi, itUlah beNih yg KAU kurnia
itulah keSayangan kami cahaya mata
yg akan mend0akan kami pabila tiba masa ajal meNjelma.


nukilaN aSli by dadeQ

novEMbeR

extractEd bai cik Qu D'touch sEkitar 3:32 AM 0 kumen ~kumen
* Banyak memiliki ide
* Berpikiran kedepan
* Unik dan cerdas
* Ide yang luar biasa
* Pemikiran tajam
* Peramal yang hebat dan akurat
* Dapat menjadi dokter yang hebat
* Berhati-hati dan waspada
* Penuh rahasia
* Selalu ingin tahu
* Tahu cara menggali rahasia
* Selalu berpikir
* Tidak terlalu cerewat tetapi ramah
* Berani dan murah hati
* Sabar
* Keras kepala dan keras hati
* Jika ada kemauan, maka ada jalan
* Tidak mudah goyah
* Jarang marah, kecuali jika sengaja disuluh
* Penyendiri
* Selalu berpikir berbeda dengan orang
* Berpikiran tajam
* Mampu memotivasi diri sendiri
* Tidak terlalu peduli dengan pujian
* Bersemangat
* Bertubuh kuat dan tegar
* Cintanya amat dalam

kire karekter diri aku sendiri n sapa2 yg beranak bulan 11 eaa.. org kate bulan november neh bulan tengkujuh. huhu, tp xseratus peratus betol, dalam 70percent adalah boleh dipercayai.. tgk pade yg di strikethrough :

- banyak memiliki IDEa..~ yezza, sgt byk idea.. idEa Yg MerAPUmERabaN. lagi-lagi bila idea tersebut sudah bersatu padu dengan idea GeNg 2 aku.. makanya menjadi IDea caRUTMencaruT.

-peramal yang hebat ~  disini bukan bermaksud aku berkuase tahu segala yg berlaku di masa akan datang.. NOPE! setiap apa sahaja situasi yg berlaku, ade tujuan n ade pengajaran.. sume tuh kite sebut pENGalamaNhIDUp, dan pengalaman hidup nie akan berlaku lagi tanpa tahu mase, tempat dan hari ia akan berlaku.. tp bg seorang yg  diAnuGErah ALLAH keistimewaan tersebut, maka ngn izinNYA dia boleh meramal apa yg akan berlaku.. wallahualam..

-dapat menjadi doktor yg hebat ~ dlu laa de cite2 nk jdi doktor.. tyme kecik2 kan, dokter r paling femes.. hehe, tp kalu skang nie xmmpu r nk jadi doktor dengan mental xbpe nk btol sgt.. nga ingatan cam kejap lupe kejap ingt.. haa, pyh r gitu... elok2 aq wt operation tetbe xingt letak gunting kt mne.. taw2 tetingl kt usus patient.. crik bale je.. namo namoo...huhu,

-berhati-hati dan waspada ~ mestila kna ade.. sapa2 pun ptut ade sikap berhati-hati dan sentiasa waspada dgn sekeliling, dengan orang yg dekat dengan kamu, berhati2 dlm soal hati n perasaan.. berwaspada memilih pasangan hidup.. jgn main redah je.. bak kata pesanan jalanraya, sEBeluM MelinTAS TGk kirI tgK kanan then xdE KenDERAan bAru laa jALan..

-penuh rahsia ~ semua orang ada rahsia, dan ade hak untuk simpan or dedah rahsia masing2.. tp bagi aku, rahsia yg aq kongsi, aku akan kongsi dengan orang yg bnar2 aku pecaya.. de perkara kite leh kongsi tp de ketika perkara tersebut akan jadi rahsia sampai mati..

-selalu ingin tahu ~ ni sifat yg bgus tuk aku and mybe tak bagus tuk orang lain.. kata pepatah 'jage tepi kain orang' hehehe...

-tahu cara menggali rahsia ~ yg neh kene hati2 sikit, tu salah satu kelebihan aku tuk tahu rahsia tnpa sorang pon tawu cmne aku leh tahu rahsia tersebut.. huhuhu (^_^)

selalu berpikir ~ orang gile pon selalu pikir. tp, berfikir yg tidak memudaratkan diri sendiri..

-sabar ~ lately, aku banyak bersabar dengan kerenah2 org keliling aku, sabar dengan ujian yg aku hadapi.. de kajian kata, nk sabar tuh kene dipupuk.. yg jenis panas baran tuh nk pupuk jdi sabar mungkin akan amik mse yg lme... tp, sumtimes ade ssuatu perkara yg membuatkan sifat sabar tu wujud dengan sendirinya tnpa dipupuk, tnpa disemai..

-keras kepala dan keras hati ~ nk tawu sekeras mne.. trylaa ketok.. heheheh

-penyendiri ~ yap! sangat suke menyendiri, time sendiri tu time aku berfikir..time sendiri itu masa aku perbetulkan diri.. time sendiri itu adalah masa yg aku luangkan tuk bersama diri sendiri, tuk selami hati sendiri, tuk memahami hati sendiri, tuk tahu kehendak diri. aku sangat menghargai saat menyendiri.

-mampu memotivasikan diri ~ memotivasikan diri tuk bangkit dari jatuh, tuk berlari kedepan saat terundur,.tuk merawat saat luka terpalit.

-bertubuh kuat dan tegar ~ aku tambah GAGAH ( pekataan febret mmbe ketat aku)

-cintanya amat dalam ~ cinta belum kesampaian, cinta belum ku temui, cinta yg belum aku miliki..


p/s setiap kelemahan kite baiki jgn satu ketika kelemahan itu jadi senjata tuk kite jatuh lagi

Sunday, October 17, 2010

tUntaS I

extractEd bai cik Qu D'touch sEkitar 3:47 AM 0 kumen ~kumen
bila aq mula berpuitis.
berpuitis dgn ilham pada diriku..
bila aq mula bercerita..
becerita perihal hidup lama..
kisah baru yg diwujudkan kenangan lalu..
balutan baru yg terkesan dri parutan dulu..
dari satu lembaran hidup luka,
aku terpaksa bakar,
bia ingatan ku pudar..
aq terpaksa padam,
bia surut kecewa yg mendalam..
bila ku buka mata..
bila takdir menentukan semua..
kulit hidupku ku bentang semula..
tuk coretan drama baru..
yg kini bermain di pentas dunia..
yang bersaksi langit yg biru..
janji hidup kini xrela dipersia.... 
notakaki /   nukilan aSli by dadeQ 
                      October 13 at 6:06

gELak-gElak

extractEd bai cik Qu D'touch sEkitar 3:12 AM 0 kumen ~kumen
somel budak ne.. =)














 









lama rase x bergelak gumbira..
sebelum nie cam deria nk gelak tuh sgt kurang
maybe sbb takde yg buat lawak?
atau, mmg x kelakar kot..
atau deria gelak dah jem kut, 

so, i decide to make dis the most exciting n happiest forever in ma life!
tiada lg air mate
tiada lg rasa kecewa
semua ni buat aku terfikir, 
betapa aku buang masa fikir kan benda yang mmg bukan jd milik aku.
biarla ia pergi dengan rela hati,
cukup sekadar jadi memori.
 


p/s sentiasa menghargai setiap saat, detik nikmat yg Allah kurnia
      jgn suatu masa, saat nikmat ditarik..
     kamu mengeluh dan merintih..




buanG sumE!

extractEd bai cik Qu D'touch sEkitar 12:27 AM 0 kumen ~kumen
ok
dengan segala hormatnya aku buang segala jadah post-post lame dulu..
bile tgk lamo2 sakit mato pon ado. menyomak jo!
create new story, jalan cerite yg baru, mmber2 yg mybe akan baru,gaya bahasa cerita pon akan baru..hee
tp, tak bermakna yg lame dilupakan, ia tetap diingatan..


TIADA APE YG LEBIH BERHARGA,
MELAINKAN KENANGAN LAMA..
TIADA APE YG LEBIH CANTIK,
MELAINKAN  INGATAN DULU YG PERNAH BERPUTIK..


 

CIK QU D'TOUCH Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting