:: mumu** ::

Tuesday, October 26, 2010

kawEn kawEn ~~

extractEd bai cik Qu D'touch sEkitar 10:56 PM
( ni namenye jurunikahtan.. 2 in 1 )


" Dalam hal isu kahwin kali ini, barangkali melalui pengalaman saya bekerja… sudah banyak manusia manusia yang saya temui tidak sealiran dengan pemikiran saya iaitu kahwin awal satu tragedi. Pemahaman saya mudah, lelaki diharuskan kahwin lewat agar matang dan dapat mengimbangi kematangan wanita, manakala wanita haruslah kahwin awal selaras dengan kematangan dan juga ketuaan mereka yang mendesak " (ye perempuan cepat tua, sebab itu mereka selalu tampal sesuatu dimuka, manakala lelaki cukuplah dengan wudhu yang memberikan NUR! :p~).



~ tang bertampal tuh hakikat semuljadilaa bang... namenye pmpn.. nak kan kecantikan.. tuk sape??? suami juga.. tp kalu i xdelaa bertampal tuh tebal sgt... simple simple suda.. jnji laki aku kte aq cumel... n sentiase nak pndang aqu je oke.. hahahah... 

~ sebut pasal kawen awl neh... rasa-rasa cam da bau-bau nasi minyak kakak aqu plak an.. alhamdulilah, d0a-doakan semuga ape yg dirancanG berjalan dengan lancar... lagipun dorag da lme  sgt bercinta.. dengan lain makna WAJIB MENUNAIKAN KEWAJIPAN YG SEMEMANGNYA WAJIB... xnk 0rg duk ngate, kite nikah kan je.. jd langkah nak kemana2 tuh dah dengan suami kan?? betul tak?.. mama abah pun tak payah nak risau2.. walaupun masing2 still belajar tak ade kerja tetap.. tp rezeki Allah tuh ade kat mana-mana kan.. biarlaa d0rang belajar hidup berumahtangga..

~ alkisahnya, aqu jdi 0rg tengah... aqu adik dye kan... kalu dye xgtawu pe kehendak dye.. lenggok gaya tuh da bg isyarat yg sememangnya d0rang neh nak kawen... tak salahla langkah aqu kemukakan pers0alan tentang kahwin.. masing2 takut n malu nak gtawu 0rang tua hasrat dihati.. bende baik kan. ape lak yG nak dimalukan.. bukannye salah disisi islam.. daripada menambahkan d0sa yg dah sedia ada.. pe kata kita bina masjid mempelai untuk meraikan bersatu dan terijabqabunya mereka neh...

~ aqu t0mpang heppy tuk kakak and abg syar... <3<3 tak ada aral melintang.. we G0 ahead wit 0ur next m0ve!! 



notakaki~ da bepikir-pikir nak wat bju... hehehe... lalalalala ~~~~

0 kumen ~kumen:

Post a Comment

 

CIK QU D'TOUCH Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting